Uw oud papier op een veilige manier laten vernietigen

Voor papier vernietiging met vertrouwelijke informatie

 

Een bedrijf heeft vaak veel papieren documenten die vertrouwelijke informatie kunnen bevatten. Daarbij kan worden gedacht aan bedrijfsgeheimen, zoals lopende projecten, aanvragen van octrooi- en patentaanvragen enzovoort. En ook kan het gaan om gegevens van klanten, leveranciers en personeel. Deze gegevens kunnen natuurlijk niet zomaar op straat belanden en het vernietigen van oude documenten dient dan ook met alle zorg te worden uitgevoerd. Zeker nu er steeds striktere regels worden opgesteld voor het beschermen van persoonsgegevens.

 

Voor het vernietigen van deze gegevens kan het bedrijf zelf een medewerker, of afdeling toewijzen. Nadeel hiervan kan wel zijn dat de medewerker die de documenten vernietigd inzicht heeft in gegevens die voor die persoon helemaal niet relevant zijn. Dit kan een groot beveiligingsrisico met zich mee brengen.

Een ander nadeel is dat het zelf beheren van dit proces het bedrijf veel extra geld kost. Deze kosten bestaan uit het aanschaffen, of huren van de versnipper machines, het aanstellen en opleiden van extra personeel en het inrichten van een werkruimte voor de uitvoering van het proces.

Vaak is voor het onderhoud van de machines ook nog eens een onderhoudscontract nodig wat ook weer extra kosten met zich mee brengt. En dan is het nog maar de vraag, of er constant werk is voor deze afdeling, zodat de gemaakte kosten er wel uit gehaald kunnen worden. Het zal dus een behoorlijke kostenpost worden voor het bedrijf en er zal serieus moeten worden gekeken, of een dergelijke oplossing past binnen de bedrijfspolitiek en het bedrijfsbudget.

 

Een andere oplossing die kan worden toegepast is het inhuren van een professioneel papiervernietiging bedrijf. Deze bedrijven zijn gespecialiseerd in het vernietigen van allerlei gegevensdragers, waar mogelijk vertrouwelijke data op staat. Ze kunnen een 100% garantie geven door een volledig gecontroleerd proces te hanteren en te werken met speciaal daarvoor opgeleide medewerkers.

Tevens is het proces volledig te monitoren door de opdrachtgever. Vanaf het begin van het traject, waar de documenten worden verzameld in een container die daar speciaal voor is gemaakt, tot aan het overhandigen van het certificaat van vernietiging.

 

Het inhuren van een data vernietiging bedrijf gaat zeer eenvoudig in zijn werk. Een offerte is snel en geheel vrijblijvend via de site, e-mail of telefoon aan te vragen. Er kan gebruik worden gemaakt van de diensten zonder abonnementskosten, of andere onverwachte kosten. Dit maakt het ook voor bedrijven die eenmalig gebruik willen maken van deze diensten een voordelige oplossing. Het proces kan volledig worden aangepast aan de behoefte van het bedrijf.

Sidebar